Nu släpps bomben!

1500 åskådare på division 3 ishockey?!


Ja det kan faktiskt bli sant!


Lördagen den 30/1 - 2010 arrangerar Häradsbygdens SS Drömkvällen.


Ett evenemang med flera innebörder, kvällens stora utmaning är att slå vårt egna publikrekord och vi siktar på 1500 åskådare.

-          Vi i Häradsbygden siktar på att locka 1500 besökare till evenemanget, då vi dels slår vårt eget publikrekord, och dels gör något annorlunda och väldigt kul för hela orten.


Kvällen går i 3 delar, den första delen är en mässa för de lokala företagen från Leksand med omnejd.


-          Med mässan vill jag ge företagen något tillbaka för att de satsar på evenemanget, min målsättning är att mässan ska ge företagen nya kontakter, eller att man återupptar gamla kontakter. Med nya eller gamla kontakter, skapar man nya affärsmöjligheter, och nya affärsmöjligheter gör att man på ett eller annat sätt stärker sin position på marknaden. Detta och möjligheten till att träffa invånarna i Leksand med omnejd, tror jag oerhört starkt på. Med engagemang, glädje och passion tror och hoppas jag att mässan kommer resultera i många nya affärer. Att kunna kombinera en mässa med två så pass olika evenemang som ishockey och nöje, är i mina ögon en möjlighet som är smått unik.


Kvällens andra del är ishockeymatchen för Häradsbygden i Alltrean (eller fortsättningsserien).


-          Då det är en ny serie är den inte lottad ännu, men vi har gjort klart med förbundet om att vi vill ha vår hemmamatch lördagen den 30/1.


Del tre är nöjesdelen, där vi är oerhört stolta att presentera i Fit For Fight. Under nöjesdelen kommer vi även inom kort presentera ännu ett riktigt bra band samt en DJ som kommer att bjuda på musik för alla smaker.


-          Fit For Fight är ett band som jag är säker på att de kommer att bidra till en kväll som många sent kommer att glömma! Med bra band, god dryck och med fantastiska besökare blir den här kvällen något alldeles extra för våra besökare.


Min uppfattning från de personer som jag har talat med har varit oerhört positiv, och det känns fantastiskt stimulerande att ro detta projekt i land. Är det någonstans som man bör lyckas nå så här många åskådare, så är det i Leksand, en ort som i mina ögon är hockeyns huvudstad avslutar John Nilsson.

Förköpspriset på biljetterna är 100:- styck. Och för denna summa får du vara med om en kväll som inte blir någon annan lik!

Biljetterna släpps på tisdagen den 1/12 klockan 10.00 och finns att köpa på:
Coop Konsum, Leksand,
Entreprenörskolan, Leksand,
Folkhögskolan i Leksand
samt på Leksand Superstars kontor i Leksand.

För mer information, kontakta:
John Nilsson - Projektledare Drömkvällen
0730-655745
[email protected]



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0